torsdag 7 december 2017

Många läsare och KM på söndag

Jätteroligt att se att det är så många som kikar in på vår blogg! Lite märkligt bara med tanke på att det var flera månader sen den uppdaterades...Får mig att undra hur statistiken egentligen plockas fram. Jag menar, bara det att bloggen skrivs på svenska gör det lite underligt att så många från alla möjliga länder läser den.  Statistik i all ära men hallå liksom 😂.
Skit samma, nu kör jag en uppdatering iallafall.

På söndag startar vi LB:1 i klubbmästerskap dressyr. Ska bli sjukligt kul! Har ju bara startat en pay and ride tidigare och då var det LC:1 med resultat 50 nånting %. Gant var vettskrämd för dressyrstaketet och galoppen hoppade vi över. Vi fick nån "ofrivillig halt" i protokollet och vid minst ett tillfälle var han på väg över staketet. Haha! Den ritten var en syn för gudarna! Jag garvade mig runt banan med en vettlöst skraj ponny under mig🤗.

Nu har vi kommit lite längre. I söndags var det programridning med dressyrstaket för tränare. Jag förväntade mig en lika vettskrämd ponny den här gången. Men nej. Gant lallade in på banan heeeelt utan att bry sig. Ibland blir man inte klok på hästar...

Så for vi iväg i enlighet med programmet. Inridning i trav med halt vid x. Underbar halt! Iväg i trav och ökad steglängd över diagonalen. Och jädrar vad bra DET gick! Fick massa beröm för både ökad steglängd och ökningarna som kommer senare i programmet, sjukt kul!

Galoppen däremot har en del kvar att önska. Gant har lärt sig att fatta galopp väldigt fint men avsaktningarna är fortfarande lite problematiska. Han faller gärna isär och blir otroligt stark i traven direkt efter. Svår att få tillbaka.
Men nu kör vi så det ryker! På söndag ska vi visa vad vi lärt oss hittills😊.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar