torsdag 13 oktober 2016

Varm hov och kota

Gant var duktigt varm i vänster bak i förrgår, igår hade värmen lämnat hoven men satt sig i kotan. Idag var han lika sval på alla fyra till min stora glädje! Av den anledningen har han inte ridits nu på några dagar.
Han har tappat bakdelen i ridning pga att vänster bak spökat. Såklart hittar man tusen och en möjliga anledningar och hjärnan går på högvarv. Varför blev det så här? Överansträngning i ridningen eller en konsekvens av sprattel i den lilla hagen? Vid insläppet blir flertalet hästar alldeles för vilda för sitt eget bästa. Gant har tidigare gått att lämna ensam kvar i hagen men nu måste han in som nummer 3 av 7 för att inte bralla ihjäl sig.

På lördag går flyttlasset. Eller, lass och lass...Har redan flyttat det mesta av alla prylar och ströat upp boxen så på lördag blir det Gant och lådan med täcken. Han får nya kompisar men får även med sig två gamla från nuvarande stall. OCH! Han får en rejäl hage och dessutom en tjej att dela hagen med om en vecka eller två 😊.

Min fantastiska tidigare kollega, tillika nuvarande och blivande stallkompis, hjälper mig med transporten. Gant kommer att få åka riktigt bekvämt och ståndsmässigt i hennes nyinköpta och superfina lastbil! Tänk vilka underbara människor det finns i världen!

Eftersom Gant är ohyggligt social hoppas och tror jag att det här stallet kommer att passa honom väldigt bra.

Imorgon har jag tagit ledigt för att fixa det sista inför flytten. Dessutom kommer hovis och fixar hans fötter på fm😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar