torsdag 1 december 2016

Skritt- en underskattad gångart

På veterinärens inrådan är det skritt som gäller i 6 dagar. Idag, nr 2 i ordningen, upptäckte jag under ridningen att jag försökte hitta ALLA argument som går för att tycka att skritt är en underskattad gångart. För hur kul är det egentligen att bara skritta i en halvtimme? När man verkligen bara ska skritta utan att få göra skänkelvikning eller något annat?
Jag tycker inte alls att det är kul.

Men min, som vanligt, väldigt kloka vän och tillika stallkamrat kläckte ur sig följande som svar på min undran om jag måste bara skritta:
"Tänk såhär, OM det nu är en inflammation någonstans så måste du låta den läka ut. Så håll dig till skritt."

Såklart jag ska. Aldrig att jag hade gjort annat än vad veterinär ordinerat. Men ändå. Jag uppskattar min stallkompis raka och träffande svar. Så nu intalar jag mig själv att skritt verkligen är underskattat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar