fredag 30 december 2016

Givande dressyrlektion

Nu är två av veckans tre inplanerade aktiviteter avklarade. Det årliga besöket av Svenska Hästars Värn gick jättebra och det var väldigt trevligt dessutom! Känns så himla bra att deras hästar kollas årligen och inte bara släpps vind för våg hos fodervärdarna. En kvalitetssäkring helt enkelt.

Igår red jag mördarpasset. Hade dressyrlektion med en av ridlärarna och jädrar vad duktig hon var! Det var ingen "åka häst" där inte. Både Gant och jag fick oss en rejäl genomkörare och hade en rätt hög puls emellanåt. Jisses...
Vi började med att dela med oss av önskelistan för dagen, vad vi ville och behövde jobba med. Snabbt svar; övergångar trav- galopp, att hitta knep för att lillkillen inte ska hänga i handen utan bära sig med bakbenen istället.

Det blev en herrans massa övergångar och flytt av bakdelen. Jättebra tips och trots att jag i övergångarna från galopp till trav kände mig som en trasdocka som inte kunde sitta djupt i sadeln är jag sjukt nöjd med lektionen!
Det lär bli fler såna framöver😊

Imorgon har lillmatte och Gant en inbokad hopplektion, den ser vi fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar