söndag 6 november 2016

2 steg tillbaka, vila och mys-massage

Vi kan börja med de två stegen tillbaka. Skrev ju häromdagen att Gant inte ville ta förhållningar längre efter att jag betslat ner från Kimblewick till vanligt tränsbett. Tillbaka åkte kimblewick och igår ägnade vi största delen av ridpasset åt att han skulle lyssna på hjälperna. Gant har kunnat bli stark på kimblewick också men igår gav jag mig fan på att jag skulle rida med "sytrådar" till tyglar och att han skulle lyssna även på den lättaste förhållningen. Det gick bättre än jag hoppats och den gamla sanningen om att "som vi rider blir hästen" satt som en påle genom min kropp. Självinsikt är inte alltid enkel att leva med.

Om Gant är tjurig och dum i ridningen är det med största säkerhet vårt fel. Så det är bara att jobba vidare från där vi är just nu.

Idag blev det vila och istället ägnade vi en lång stund åt massage. Gant gillar att bli masserad, skallen åker ned och fram och han totalmyser😊
Imorgon blir det till att fortsätta traggla övergångar och förhållningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar