onsdag 16 november 2016

Ofräsch i kroppen och i väntan på osteopat

Gant har känts stel och allmänt ofräsch i kroppen senaste veckan. Därför har jag ägnat mig en hel del åt massage för hemmabruk och Gant har bara gått lätta och kravlösa pass.
Igår hade han plötsligt bakbenen med sig så i dagens ridpass krävde vi lite, lite mer. Han brukar slå bakhovarna i varandra och har på senare tid blivit ovanligt snubblig. Idag ångade han på som ett lok och snubblingar och slag i hovarna fanns inte på kartan. Han höll svansen högt buren (inte överdrivet utan på ett "fint" sätt) och var allmänt en fröjd för ögat.  Jag vill såklart tro att min massage, och såklart den fortsatta användningen av Accuhorsemat, har gjort avtryck på honom.

Men jag har ingen utbildning, är bara en glad amatör som älskar min häst. Därför kommer osteopaten förhoppningsvis ut redan den här veckan. Hon är sjukt duktig och har behandlat Gant tidigare. Ser fram emot att höra vilka fynd hon gör. Kommer de att stämma med det vi upplever?

Sen måste jag passa på att berätta hur sjukt skönt det är att vi hittat en själsfrände till Gant. Hans hagkompis är en 10 år äldre, men väldans lekfull, herre. De trivs SÅ bra ihop och ingen av de käkar på den andras täcken😊. Underbart att de har hittat varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar