tisdag 22 november 2016

Röntgen på plats i stallet

Jag hade ju osteopaten ute i söndags. Hon hittade låsningar i vänster bog efter traumat Gant fick för ett år sedan. Sen har han haft problem med höger bak, snubblar och tappar bakbenet, framförallt i övergångar.  Kan vara hasen som spökar. Gant kunde bli halt efter behandling och om det inte gått över inom 3 dagar behöver veterinär kika på honom.
Han är inte halt men igår promenerade vi och likaså idag. Jag ville dock se honom i trav så jag longerade 1 varv i trav och vid avsaktning till skritt hände det. Höger bak vek sig ordentligt.

Imorgon kontaktar jag Mälarkliniken och bokar tid. Vi behöver röntga hasen och de har en mobil röntgen. Vore toppen att slippa oron och stressen över att behöva transportera honom till klinik. 

Det skulle ju kunna vara hasen, en kotledsinflammation fram (som kompenseras i bak), kanske något med höften eller knät. Ryggen eller bäckenet...Många teorier har jag iallafall men en sak är säker; Gant måste kollas upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar