söndag 26 juni 2016

Longering och upptäckter i ridhuset

Gant har de senaste dagarna fått vila från att bära runt någon av oss på ryggen och istället ägnar vi oss åt annat. Idag blev det longering varvat med att Gant närgånget fick fortsätta utforska spegeln i ridhuset. Han sträckte upp skallen för att hälsa på sig själv vilket resulterade i två stora immfläckar, haha, hans fascination avtar inte...😊
Sen fortsatte vi upptäcksfärden med att lukta på bokstäverna i ridhuset. "C" var mest intressant, den satt lös och Gant kunde flytta runt den lite. Väldigt kul, tydligen!

När longeringen klarats av upptäckte han, på väg tillbaka till stallet, att det ju faktiskt låg en presenning över ensilagebalen och den var heeeelt fel. Jag gick fram till den och Gant kom efter. Han är rätt kul, på lite  håll kan han tycka att saker är skrämmande men går jag bara på raskt fram till objektet så kliver han bara fram. Jag hann knappt ställa mig vid balen och börja prasslar med presseningen innan han stod med ena hoven på den och nyfiket undersökte skapelsen. Sen sket han fullständigt i att jag stod där och viftade och prasslade...
Han börjar växa till sig och jag tycker såklart han är vackrast i världen:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar