söndag 19 mars 2017

Löshoppning

Så var det dags för lite söndags- löshoppning igen. Någonting hade Gant lärt sig sen sist, det gick mycket bättre den här gången. I början var han inte så imponerad men när han väl taggade till flög han fint över en oxer på dryga metern. Hade med mig sambon som fotograf så bilder kommer under nästa vecka!

Gant kämpar fortfarande med avstånden, han kommer fel och istället för att rätta sig så river han ibland. Lite slarvig och hemskt oömma hovar😲, han bryr sig liksom inte riktigt...

Det har blivit omflytt av några hästar i stallet vilket resulterade i att Gant inte längre hade någon granne, och knappt såg någon annan häst heller för den delen. Så då fick även han byta box. Taktiska matte, som inte ser fram emot ihopsläpp av de fyra valackerna på sommarbete, valde en plats bredvid en av de grabbarna han inte "känner" sen tidigare. Det blev pip, skrik, sparkar i box väggen och den stora vita grannen reste sig några gånger så jag trodde skiljeväggen skulle braka ihop. För ett ögonblick tänkte jag backa ur och ställa tillbaka Gant i sin gamla box. Men jag vet att han vill ha en granne, han är så social att han inte mår bra annars så jag höll ut.

Efter en timme visade sig de båda gilla varandra rätt bra, stora vita skickade Gant i ansiktet upprepade gånger och tillslut - efter en massa flirtade och gosande- vände en vansinnigt trött Gant baken till och slumrade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar