torsdag 2 mars 2017

Fan för att sitta ned i traven

Gant är riktigt bekväm att sitta ner i traven på...
Det sa tränaren som red honom för någon vecka sen. Jag tvivlar tyvärr starkt på att det faktiskt var min häst hon red, trots att jag såg hela turisten med egna ögon.
Bekväm?! Nej du, tack. Här är det ingen bekväm nedsättning det ska ni veta. Jag testar det mesta, korrigerar min kropp och känner efter att sittbenen belastas lika på båda sidor. Jag skippar stigbyglarna och försöker slappna av och komma ned i sadeln utan att insidan på låren ska "rädda mig kvar". Men va fan, inget hjälper. Jag skumpar runt och ser nog ut som jag känner mig...första ridlektioner, eller...
Suck, suck, suck. Med andra pay and ride som närmar sig med stormsteg har jag redan insett att vi nog tyvärr får skippa LB:1 och gå ner till LC:1 istället. Anledningen är att Gant strular i galoppfattningar och att få till en fattning EXAKT vid en viss punkt kan vi glömma. I LC:1 är kraven mindre och eftersom han aldrig ens sett ett dressyrstaket och är känslig o nervig så kan det vara utmaning nog att ens ta oss igenom det enklaste programmet.

Imorgon rider jag lektion för samma tränare som red honom tidigare. Hon är rätt benhård så jag ser redan fram emot en ljuvlig träningsvärk både lördag och söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar