fredag 27 mars 2015

Här snackar vi maxad vändbarhet

Gant har lyckats tunna ur lite på sistone och därför är foderstaten justerad sen några dagar. Det märks att han får i sig mer för energin genom dagens ridpass var väldigt hög. Han var sjukt sugen på galopp och det blev några varv. Jag lät honom sträcka ut ordentligt och av någon anledning ville han tvärvända upp igen från kortsidorna. Han fick göra det ett par gånger så att jag kunde känna på honom. Och jädrar vilka vändningar! Han vänder på en femöring, bokstavligt talat, så skulle man råka hamna i omhoppning med honom så vet man att vända- det kan han iallafall!
Jag fick tänka mycket på min sits och göra allt för att hjälpa till att balansera upp honom. Det sista jag vill är att han har för bråttom och går omkull. Det var jättenyttigt för mig att behöva tänka så stenhårt på det.

I helgen har jag in- och utsläpp så jag kommer tillbringa mycket tid hos Gant. Imorgon har vi planerat uteritt med hagkompisen. Ska bli härligt att komma ut i naturen igen! Nu när vi ställer om oss till sommartid ökar ju chansen att hinna ut även på vardagar. Därför älskar jag sommartiden!

Så glöm nu inte att ställa om till "uteritts-tid" natten till söndag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar