måndag 16 mars 2015

Varför?

Jag undrar bara varför.
Varför måste det strula hela tiden?
Varför kan det inte bara få vara kul?

De senaste dagarna har jag känt mig oerhört frustrerad, ledsen, arg och less.
Varför?
Jo, för att Gant och ledarstoet i nya flocken rök ihop oerhört brutalt i söndags morse. Gant klarade sig med några skråmor men stoet gick det inte lika bra för. Som tur var kommer hon klara sig fint och förhoppningsvis räcker det med ett par veckors vila. Fan, rent ut sagt. Gant är inte längre aktuell som medlem i den flocken.

Nu är han tillbaka med sin ursprungliga kompis, som förvisso käkar täcken,  men som han iallafall har massiv respekt för. Suck. Den hästen skulle säljas, det var ju därför vi flyttade Gant från första början men nu blir hon kvar och därför får de gå ihop igen.

Sturska Gant fick ett par nya skråmor men hästars beteende är ju som det är. Nu hoppas jag verkligen att allt jäkla strul tar slut. Det förtar ju liksom glädjen med att ha häst.
Hursomhelst är Gant fantastisk på alla sätt. Idag red jag honom i skritt och lite trav efter vilan han haft. Hur pigg som helst såklart och superkul att rida! Han är så känslig så det spelar ingen roll hur mycket han egentligen vill dra iväg. Efter förhållning och halt så ger han sig. Ok att man kanske måste upprepa emellanåt men man kan alltid lita på honom. Är det stopp så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar