fredag 13 mars 2015

Vad sur han blev

...när han inte fick bralla! Idag blev det en liten stunds skrittning efter en veckas vila. Gant har otroligt mycket energi nu när han stått och vilat sin ömma rygg. Herregud, när man leder honom vill han helst vara i luften och inte på marken.
Jag sadlade på och hoppades på det bästa. Med livet som insats hoppade jag upp efter att ha lett honom runt utebanan några varv. Han stod snällt och väntade tills jag suttit upp. Efter ett halvt varvs skrittande ville han ta kommandot och laddade för brall. Det var bara att göra halt för att sedan fortsätta på den väg jag hade tänkt. Under de ca 10 minuter jag red upprepades proceduren 5-6 gånger.

Han kändes stel i höger bak men annars gick det över förväntan!
Imorgon fm är det dax för ihopsläpp med nya flocken :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar