tisdag 24 mars 2015

Träna sits och balans

Haha, igår fick jag för mig att slänga av stigbyglar och -läder för att träna på sitsen. En verkligt jättebra idé när det blåste mer än sist jag tog mig runt i ridhuset. Jag har träningsvärk idag.
Blåsten hade gjort Gant lite nervig redan innan men herregud. Hur svårt kan det va? Det var rätt svårt. Jag ägnade säker 40% av tiden till att överhuvudtaget hålla mig kvar i sadeln! Blåsten ven i ridhusdörren, det knäppte, knakade och brakade ungefär två ggr i minuten. Och varje gång tog Gant ett skutt åt sidan. Jag antar att jag såg rätt komiskt ut :)
Jag höll mig iallafall kvar men kvaliteten på ridpasset kan ju diskuteras...
Hur det än var så skrattade jag mig igenom tiden. I traven ville han ju dra på för att han var nervös. Gant har en ganska struttig trav i normalfallet men igår! Ojoj, jag skumpade nästan av och mina skrattanfall gjorde inte min balans bättre.

Tänk vilken fantastisk häst vi har! Hans personlighet (eller vad det kan kallas när det är en pålle man pratar om) är brutalt underbar. Han är vimsig men samtidigt läraktig. Han har en egen vilja men gör alltid sitt bästa. Han är självständig men söker ändå närhet.

Han är vårt allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar