tisdag 31 mars 2015

I spritmarinad

Det kan hända mycket med våra djur. Just nu är Gant väldigt snygg med ett rosa bandage över högra bakknäet. Han ska stå med knät marinerat i sprit över natten för att han troligen fått en snygg spark. Suck...
I söndags upptäckte jag en reva på insidan av knät, tvättade rent och sprayade på sårspray. Igår kväll var han svullen men visade ingen direkt hälta. Idag såg det varken bättre eller sämre ut så jag tvättade rent ordentligt och sen var det dags för ett omslag med alsolsprit.

Gant är otroligt tålig. Han blev riktigt skraj när vi började linda (tro f-n det när spriten landade mot såret som iof inte var öppet men ändå), jag höll upp framhoven för att min medhjälpare skulle få linda i fred. Då lyfter han såklart bakhoven också och är på väg  att välta. Jisses vad bråttom jag fick att släppa framhoven! Som tur är har man lite reflexer kvar iallafall så det gick bra. Han ballade ur i 2 sekunder men direkt efter var han hur lugn som helst igen. Vilken tapper och cool kille!

Jag förundras över honom varje dag, vi hade aldrig kunnat hitta en häst som passar oss bättre :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar