fredag 15 maj 2015

Det stora foderkriget

Jag tycker att Gants mage och bitvis tufsiga, glanslösa päls kan må bra av lite foderjäst. Tji fick jag igår när han vägrat röra kvällsmaten. Han uppskattade den så till den milda grad att han lämnade en fin och relativt stor brun present i krubban. Den kunde matte ta hand om.

Många hästar älskar sin goda jäst så idag testade jag att ge honom lite direkt ur handen, då minsann var det gott! Nu har jag därför trappat upp min krigföring för att få honom att äta den med övrig mat. Jag kan ju inte bara slänga ner 2-3 dl pulver i krubban. När den intet ont anande Gant steppar fram till krubban ikväll önskar jag att jag kunde se honom. Mwohaha...jästen blandades med stor omsorg ned i det hackade strået och lades bredvid kraften i krubbban. Nu är det inte slemmigt och klistrigt så nu borde herr Kräsensopp kunna peta i sig det :)

Ska bli intressant att se hur det ser ut i krubban imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar