tisdag 22 mars 2016

Accuhorsemat och olja

Vad kul det är att stå på backen och frysa i snålblåst och 2 grader...
Idag red lillmatte tillsammans med ett annat ekipage och då förblev jag frysandes 😕.  Men hur som helst. De startade och slutade med en skrittrunda i det fria och mellan det så blev det ridning på utebanan.
Eftersom Gant varit väldigt trött och ganska orkeslös i ridningen på sista tiden (att sätta sommarpäls tar på krafterna!) har jag kompletterat foderstaten  med olja sedan i fredags. Märkligt nog tycker jag redan att det är skillnad på honom. Han arbetar med mycket bättre påskjut i bakbenen och stelheten i honom är klart bättre. Sen vad det EGENTLIGEN beror på kan man ju fundera över ganska länge. Att jag utöver oljan dessutom har börjat använda accupressur-täcket från Accuhorsemat mer frekvent lär ju också bidra 😊. Vad det än är så funkar det ju uppenbarligen!

Imorgon kommer jag bli sen till stallet så då blir det ridhuset som gäller. Ska bli kul att känna hur han känns imorgon. Särskilt som han varit less på ridhuset...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar