torsdag 5 maj 2016

Gluttar på allt- då ledsnar jag!

Träning i ridhuset hade jag tänkt mig idag. Gant tänkte sig att han behövde glutta på ALLT och strunta i mig och mina hjälper. Morr.
Spegeln gav han ganska snart tusan i men allt annat var högintressant. Jag var väl inte på mitt mest strålande humör och gav faktiskt upp efter en stund. Det var liksom ingen mening, tyckte jag. Fel, fel, fel av mig. Jag vet!
Lillmatte har lyckligtvis en något större portion tålamod än jag så hon fick ta över. Gant och hon gick till utebanan och där gick det mycket bättre. Galopperna satt som en smäck men någon större lösgjordhet kunde vi glömma. De körde på med lösgörande övningar till max men det hjälpte inte.

Nu bokar vi in tränare så att vi kan få tips och hjälp. Då kommer nog min ridglädje tillbaka ☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar