fredag 6 maj 2016

Hur man rider för att få skavsår

Idag var Gant något mer fokuserad i ridhuset. Lillmatte började rida, jag var nämligen inte övertygad om att jag skulle tycka att det var mycket roligare än jag tyckte igår.

Två glada själar:


Efter halva ridpasset kom frågan "Vill inte du rida?" Ja, va fan. Så jag satt upp - fast besluten om att jag skulle vinna och gå igenom honom i kroppen så att ryggen kom upp och bakbenen jobbade ordentligt. Det blev ingen enkel match och den resulterade i ett härligt skavsår på mitt ena ben i kanten på ridbrallans skoning. Och hur uppkom den undrar ni säkert.

För att få herrn att arbeta korrekt måste man RIDA med hela kroppen, även benen. Och jag höll mig antagligen lite väl krampaktigt fast i sadeln vars ganska stora stöd plötsligt var i vägen...Men vad gör det? Gant travade på i sin finaste form och jag vart nöjd och glad!

Imorgon blir det vila eller longering och på söndag ska lillmatte ha sin första lektion för nya tränaren. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar