fredag 24 februari 2017

Att lära sig ett dressyrprogram

Senast jag tävlade dressyr och var tvungen att lära mig ett program var för typ 30 år sen...Jag minns att det inte var några större problem på den tiden, men nu! Jädrar! Har gått igenom programmet ett stort antal gånger men det sitter fortfarande inte. Suck...Sen är det ju en sak att veta hur det ska ridas "på pappret" och en helt annan när man försöker sig på att faktiskt rida det.

Taktiken för tillfället är att bryta ner det i delar och hitta någon sorts logik. Typ "efter inridning vill vi visa energi- då blir det snett igenom i melkantrav. Efter att sen ha travat oss igenom två små volter i trav behöver vi nog skritta i lång form". Har inte riktigt kommit på en vinnande strategi men om några dagar kanske det sitter🙄

Imorgon är tanken att rida igenom hela programmet (eller så gott jag kommer ihåg det) för att hitta våra "akilleshälar". Ska bli kul att se hur många steg vi klarar utan att jag glömmer vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar