lördag 18 februari 2017

Domen har fallit

Tränaren har ridit Gant och satt sin dom:

  • Gant har ridits med väldigt mjuk hand. Det grundade hon på att han är som smör i munnen. Det var riktigt kul att höra för det är något jag tänker på heeela tiden. Ibland tycker jag själv att jag är för hårdhänt. Inte så lätt alltid att leka att man håller i "sytrådar".
  • Han är väldigt liksidig. Också superkul att höra då vi fått lägga en del tid på det!
  • Gant är något knepig att få igång bakkärran på. Här har vi inte lyckats jättebra med att få honom "fram till bettet". Tränaren lyckades såklart bra med det och vi fick mycket värdefulla tips. 
Gant var så vacker när han dansade fram under henne att ögonen tårades. Vilken jädra kanonponny!!

Imorgon blir det ett pass med fokus på trav, att hitta den fina bjudning han hade idag och fortsätta på den nya vägen. På fredag hoppas jag kunna skippa en del av arbetsdagen och istället rida lektion för samma tränare. I mars är det ju pay and ride och jag tänkte anmäla oss till LB:1, det betyder att vi måste komma framåt😊 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar