torsdag 28 juli 2016

Begagnad hästutrustning

Jag gillar att köpa begagnad hästutrustning, det finns verkligen fördelar med det. Eftersom man kan hitta knappt använda fina saker till en spottstyver av nypriset så är det inte hela världen om det man köpt inte skulle passa. Ta tex remontnosgrimman jag åkte iväg några mil för att köpa. Den gick på 115:- ny och så passade såklart inte fanskapet då storleken var extremt liten. Visst, jag hade 7 dagar på mig att lämna tillbaka men bensinpengarna äter ju liksom upp kostnaden så det kändes meningslöst.

Vi fick låna en remont och Gant hatade den för brinnande livet. Då bestämde jag mig för att testa pullarnosgrimma för att se om den kunde falla i smaken. Nu gjorde jag ett besök på en begagnat-site och hittade ett superfint komplett träns med rätt nosgrimma. Kostnad? 150:- inklusive frakt!

Burken med läderfett åkte fram så snart jag packat upp och nu ser det som nytt ut:



Imorgon blir det test!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar