lördag 23 juli 2016

Vi tar tag i formen

Igår var det dags för mig att kämpa med Gants form. Har ju haft svårt att få igenom honom en tid nu och har tagit emot tips och trixa av både goda vänner och andra erkänt duktiga tränare via nätet.
Vi startade helt enkelt med att efter uppvärmning göra halt och stå på tygeln. För att uppnå det gjorde jag halvhalter med inner tygel och han svarade förvånansvärt bra. Sen gick vi igenom samma procedur i skritt (här tog det dock lite längre tid) och när det fungerade jobbade vi vidare med traven. När han gått stadigt och fint med bra bakbensaktivitet ett varv åt båda hållen var jag nöjd och avbröt. Men det var ingen lek att få honom dit och jag känner en viss stolthet över att vi lyckades på egen hand. Utan en tränare som måste pusha på. Envishet, mina vänner, är inte en dygd utan ett rejält måste!

När termometern mitt på dagen var uppe på 25 insåg jag att varken vi eller Gant skulle ha någon större glädje av ett pass i ridhuset så han fick en svalkande avsvampning och morötter istället😊

Jag, sjusovare, har en dröm om att vakna tidigt imorgon så att vi kan rida innan det blir FÖR varmt. Återkommer om hur det gick...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar