söndag 24 juli 2016

Remontnosgrimma testad

Idag blev det test av remontnosgrimma eftersom jag fått för mig att den ska vara snäll samtidigt som den ger stöd för bettet så att det ligger mera still.
Jättebra tanke men för Gant stannade det vi det. Han fullkomligen HATADE den! Surade ihop redan vid tränsningen fast den inte spändes åt alls. Jädra surpuppa, fast jag är egentligen hemskt glad att han säger ifrån.

Var iväg idag och tänkte köpa ett remontträns men det fanns inte i rätt storlek, med facit i hand var det en otrolig tur. Eller någon sorts omen om man hellre tror på det 😉

Varför vill jag då byta nosgrimma? Av samma anledning som jag byter bett hit och dit. Minimera tryckpunkter, egentligen hade jag velat ha dubbel uppsättning av dressyr- och hoppsadlar också men det är liksom inte rimligt...För hur bra utrustningen än sitter så skapar de tryckpunkter, mer eller mindre.
Hittills har Gant bara gått på engelsk nosgrimma och helt utan. Utan är väl egentligen bäst men nu när det tjafsas lite med bettet så vill jag testa med en nosgrimma som stabiliserar det.

Nästa plan är att testa pullarnosgrimma och se om det kan passa herrn bättre 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar