torsdag 13 augusti 2015

Gel-pad på!

Idag åkte gel-padden på för vi skulle rida ut. Den hjälpte otroligt mycket och Gant visade inga tecken på obehag i skritt eller trav. Jag lånade en ponny, lillmatte Frida fick äran att rida Gant och sen var det ytterligare ett ekipage med. Gant och en av de andra är bara 5 år men fullständigt trafiksäkra. Det som fick de båda yngre förmågorna att skutta ett steg åt sidan var när en man klev fram bakom ett par buskar med vattenslangen i högsta hugg. Men de är så sköna, det händer liksom inget mer än så.

Eftet uteritten blev det lite lek på ridbanan där det byttes lite hästar. Det är så nyttigt att rida andra hästar emellanåt. Man blir så insnöad på sin egen men när jag sitter upp på en annan häst blir jag i princip alltid inspirerad. Den inspirationen tar jag sen med mig i träningen med Gant.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar