måndag 3 augusti 2015

Värdelös luskam

För alla jätteintresserade kan jag berätta att luskammen som medel i kamp mot styngflugans ägg var fullständigt kass. Äggen gled fint igenom kammen för att bli kvar exakt där de satt. Ett superbra tips, verkligen... Som tur var hade Gant iallafall inte mer än en handfull att plocka bort idag. Det var säkert lämningar sen sist som jag missat och där blev det nagelmetoden igen. Verkar vara den jag får använda.

När äggen väl var borta blev det en runda på banan och efter det en skogspromenad. Gant är pigg och glad och trampar på dit man styr. Han har blivit sjukt duktig på att ridas ut. Ett monster i en buske och han hoppar till och fryser fast en sekund sen lallar han vidare som inget hänt. Härligt!

Ska ta tag i tömkörningen nu, min fantastiska hyresvärd kommer att hjälpa mig så att jag får lära mig. Är ju kass på det men vill så gärna lära mig så det ser jag fram emot :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar