fredag 4 september 2015

Jädrar hur det blev!

Tänk att en del misstag man gör kan bli så helt rätt! Idag red vi ut själva en stund och fortsatte sedan på utebanan. Gant sprattlade runt rejält i galoppen på uteritten av glädje så vi fortsatte med lite galopparbete på banan. Han har varit svår att samla i galoppen men eftersom jag inte ville flyga av försökte vi oss på samling. Och jädrar vad klättrandet upp och ned för backar har byggt muskler! Han bar sig superfint i galoppen när jag väl lyckats korta steget med bibehållen energi.
Jag tog in honom på en volt för att lugna tempot, red ut på spåret och sen volt igen. Den här gången missförstog vi varandra, jag gav antagligen lite väl tydliga hjälper och till min stora förvåning genomförde han vad som mest kan liknas vid en kvarts piruett i galopp!

Det finns inte ord nog att beskriva viljen fantastisk känsla det var. All vår styrketräning ger resultat! Ingen obalans och med fin bärighet. Lycka!

Efter en arbetsvecka med överfull kalender och viss stress käbde jag mig mer död än lecande när jag åkte till stallet. Jag hade ingen lust alls, ville bara slockna på soffan. Tänkteatt Gant inte dör av att vila en dag till. Men sen tänkte jag om. Ok, JAG är trött och sluten. Gant behöver motioneras för att må bra. Och vad gör man inte för sin älskade pålle?
Jag är SÅ glad att jag tog mig i kragen för när jag lämnade en nöjd Gant i sin box med kraftfoder och hö kände jag mig piggare än jag gjort på hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar