torsdag 3 september 2015

Hmm...storleken har ingen betydelse

Så var det klarlagt. Iallafall spelar storleken ingen som helst roll i hästvärlden. Gants fina hagkompis är såld så nu testar vi att släppa ihop stallets tre valackar på 3, 5 och 8 år. De två andra mäter 170 och mer i mankhöjd medan Gant stoltserar med sina 146.
Men gissa vem som utnämnt sig själv till kung i hagen? Det ser rätt lustigt ut när lillgrabben föser undan två dinosaurier.

Kolla in Gants kroppsspråk...

Ska bli intressant och se vad som händer framöver, om den tidigare ledarhästen tänker slå tillbaka eller kanske är han nöjd med sin tidigare insats som stonas ledare och vill dra sig tillbaka.
Hur det än går med det var det ändå oerhört skönt att se att Gant sa ifrån på ett mycket bra sätt. "Ok, kom inte för nära. Då föser jag bort dig. Vet hut yngling, den tidigare ledaren är MIN polare. Men du kan ju få stå här och äta vid mig, om du vill."
Nu kan jag bara hoppas att de inte leker sönder varandra...det har ju hänt tidigare och då blev det flera veckors rehabilitering.

Igår ösregnade det hela dagen så uteritten ställdes in och det fick bli träning i ridhuset istället. Och vilken träning! Gant gick som en klocka. Efter rekommendation från equiterapeuten ska Gant helst jobbas i en lång, låg form. Vi har haft en viss resa att komma dit men nu har det fallit på plats! Så härligt när det funkar. Bakbensaktiviteten ökar och hans snubblande är plötsligt som bortblåst.
Idag fick han vila men jag ser redan fram emot morgondagens uteritt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar