måndag 28 september 2015

Teknik :(

Blä och fy! Nu är det över en vecka sedan vi löshoppade Gant och fortfarande ingen film här. Har försökt ladda upp både direkt och via youtube men det går inte! Ni som vill se får helt enkelt söka på Youtube på "Löshoppning Gant 150921" för nu ger jag faktiskt upp!

I övrigt har veckan med Gant bjudit på blandade upplevelser. Vi har ridit ut ett par gånger, tränat dressyr och haft rejält med miljöträning.

På uteritterna bjöd Gant på en trevlig överraskning, han gick i huuuur fin form som helst! Antar att det har med motorn där bak att göra, den var sannerligen påslagen, samt att han är i superfin kondition nu.

Sen vart det ju miljöträning också. Mina medhjälpare for runt (mestadels bakom Gant) med påsar och diverse högljudda saker. Gant reagerade ganska lamt när vi utförde vår lilla cirkus på utebanan. När vi sen tog oss vidare ut i naturen blev det lite mer spännande. Han reagerade ganska mycket till en början och försökte fly. Ändå var han så cool att när den löplina han hade tog slut kom han tillbaka in till mig igen. Efter en ganska god stund förlikade han sig med oljudet och lugnade ner sig totalt. Skönt!

Och så dressyren, nu händer det grejer! Gant har plötsligt och som en blixt från klar himmel lärt sig att trava sakta. Sakta. Vilken känsla!! Han är så duktig :)

Nu spinner vi vidare på flytet vi har just nu och har träning inbokad med en fantastisk dressyrryttare. Hon tävlar på hög nivå och ska ffa hjälpa oss att få till galoppfattningarna lite bättre.

Men. Och det finns ju dessvärre ofta ett men. Grabbarna i hagen får en ny kompis och på lördag morgon ska han in till de. Jag vet inte alls hur Gant kommer att reagera på den nya hästen. Han har ju tagit på sig ledarrollen och som flockledare vet jag inte alls hur han beter sig. Och hur den nya är...ja, det får vi se!
Hoppas nu på att de sköter sig så vi slipper skador. Jag hatar ihopsläpp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar