lördag 5 september 2015

Skogen rockar

Jag förvånas över mig själv iblan. Är verkligen ingen skogsmäniska, att leta svamp och bär eller bara mysa runt i skogen kan de som gillar det göra. Inte jag. Konstigt hur inställningen ändras så fort jag kommer upp på hästryggen. Idag lufsade vi runt med sällskap av ett ekipage till. Under den timmen vi red ute var väl ca 90 % i skogen och det var heeeelt underbart! Gant fick fundera över vart benen skulle placeras för att missa stenar, rötter och pinnar. Jag fick tänka på att hjälpa honom med balansrn. Vi tog oss igenom buskage och tränga passager utan problem. Gant imponerar på mig - varje dag men på olika sätt.

När vi kom tillbaka vart det race i hagen med grabbarna. Det går jättebra för våra tre valackar, de har superkul ihop och inget bråk har uppstått. Varje minut i stallet ger mig så mycket tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar