tisdag 29 september 2015

Samlad galopp :)

Jahaja. Dags att erkänna sig besegrad. Det har nämligen blivit tydligt att lillmatte (liten och liten...men ändå. Mindre än mig) rider Gant bättre än vad jag gör. Idag fick jag äran att rida fram och sedan hoppade lillmatte upp. Gant gick jättefint och bjöd på en SAMLAD galopp. Det var banne mig första gången. Kanske känner han på sig att det blir andra bullar av på söndagens träning, hehe, och vill visa att han minsann kan.

Hur det än är med den saken så ser jag verkligen fram emot söndag. Att få träna för min tidigare kollega och jätteduktiga vän ska bli superkul! Som sagt, Gant har ju inte riktigt varit i form tidigare men nu är han SÅ jädra snygg i kroppen. Han har en motor som är mer på än av och han vill verkligen lära sig, han lyssnar och gör det man ber om. En suverän häst vi har hittat.
Ärligt talat, vem kunde tro att det skulle bli så här bra?
Man åker och tittar på en häst, magkänslan säger ja. Och sen kör man. På vinst eller förlust. I vårat fall blev det en rejäl vinst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar