söndag 11 oktober 2015

Ett till ridpass i tonårens tecken

Min underbart söta och goa pålle fortsätter att testa både vårt och sitt eget tålamod. Idag startade Gant med att återuppta sitt vansinnigt roliga trick från igår. Att backa när vi ska sitta upp. Vi kämpade med det en liten stund på samma sätt som igår. Väl uppe i sadeln gick framskrittningen bra men så fort det var dags att arbeta försökte Gant sig på att bokstavligt talat springa ifrån jobbet. Suck...
Jag är inte den som hänger mig i bettet utan här fick jag istället köra ett stort antal övergångar för att han skulle lyssna på mig. Halter från skritt, från skritt till trav några steg och sedan tillbaka till skritt igen. Vi hann inte arbeta med så mycket annat idag, Gant kan vara väääldigt svårlärd när han sätter den sidan till ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar