söndag 18 oktober 2015

I solens stålar. Och ännu lite mer jobb...

I fredags blev det dressyr med lillmatte. Det är så kul att se de tillsammans! Gant börjar balansera upp sig bra och det blev en del galopparbete:)
De tränade på skänkelvikning, övergångar, ryggning och halter.

Lördagen bjöd på en dryga timmen lång uteritt med sällskap av stallets äldsta och klokaste ekipage. I solens strålar red vi i skogssnår och galopperade i full kareta på en härlig grusväg. Livet blir inte bättre än så!

Idag skulle vi ha tränat för min tidigare kollega och dressyrproffs, tyvärr hade jag lyckats förtränga att vi hade ett födelsedagsfirande att gå på så den fick jag ställa in. Men vi bokar en ny tid så snart det går.
Istället red vi ut själva en stund, vilket gick jättebra, sen tränade vi dressyr på utebanan. Gant gör så mycket framsteg nu att jag börjar fundera på att ge honom lite ledigt snart. Han gick så fint och även med hängande tyglar söker han sig själv i form. Till och med galoppen gick super idag! Ok att han fortfarande tenderar att rusa in i den men när vi väl var i galoppen gick det supersmidigt.

Ahh, vad vi älskar vår Gant! Att kunna "busrida" för att minuten efter gå som ett (nära nog, iallafall) dressyrekipage är så toppen!!

Och som om jag inte hade tillräckligt att göra är jag i startgroparna att lansera mitt företag. Det kräver mycket tid. Som jag egentligen inte har men nu råkar det vara hästrelaterat och då finns märkligt nog både energi och just tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar