torsdag 2 juli 2015

Att förstå varandra

Temperaturen tog sig över 30-sträcket idag så hästarna förärades välbehövlig boxvila under ett antal timmar. Gant hade legat ner i boxen och sovit i princip hela tiden. Det tar mer än man tror på de när de plötsligt går ute dygnet runt.
Vi pysslade med honom på kvällen och öste på mer flugmedel. Det var inte länge sen han upplevde sprayflaskans dusch som extremt obehaglig. Nu behöver jag inte ens sätta på honom grimman fast jag sprayar i hagen. Han kommer snällt fram för att hälsa och gosa, hajar till när han ser flaskan. Då stryker jag honom med handen där jag ska börja spraya sen är det inga problem!

En del tycker säkert att jag daltar men när vi hittat ett gemensamt språk kan jag inte annat än känna mig lycklig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar