onsdag 15 juli 2015

Nyfikenhet, växande och ändrade planer

Äntligen börjar Gants betande så sakteliga ge resultat! Han har gått upp i vikt (varje gram uppskattas av matte) och han har nog faktiskt ökat lite på höjden också. Allt detta gör att jag ändrar mina planer och han kommer att få en längre vila än vad jag planerat från början.  Trist för oss men jag tror att det blir superbra för honom. Sedan han kom till oss i november har han inte haft någon tillväxtperiod och han har hela tiden mätts till 146. Jag ska försöka hålla mig ett par veckor till innan jag mäter igen :)
Inte för att jag bryr mig om hur hög han tänker bli men en 5-åring ska ju växa...Jag vill att han ska må bra och få i sig det han behöver så att han kan bli en stark och hållbar häst.

Gants nyfikenhet är svår att stilla. Så fort man kommer med något nytt ska det undersökas.Idag var det mobilen som återigen stod i fokus när jag försökte ta lite bilder;





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar