onsdag 1 juli 2015

Sonmarlov och tid att tänka

Nu har nedtrappningen inför Gants sommarlov infunnit sig på allvar. Igår var vi där och pysslade och lallade runt lite barbacka. Han ska få vila helt nu för att få tid på sig. Dels måste han beta järnet nu inför hösten, han är fortfarande för smal. Sen kan han behöva tid att bara vara häst och kanske till och med funder lite över allt han faktiskt lärt sig.

Vi ryggar, gör fram-och bakdelsvändningar. Vi gör öppnor och slutor även om de inte är perfekta ;) vi kan ta oss fram i skänkelvikning och vi hoppar! Till och med en tävlingsdebut finns ju på listan!

Ibland känns det som vi bara gör saker och att det går på slentrian men nu när jag funderar över det inser jag att det hänt med än jag trodde under den här tiden.
Medans Gant vilar ska jag göra en plan för höstens- och vinterns arbete. En enkel, mer som en sorts riktlinje. Med djur vet man ju aldrig vad som händer men ett övergripande mål med några delmål ska jag nog lyckas knåpa ihop.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar