tisdag 7 juli 2015

Jag hade väl pluggat klart?

Efter ett stort antal år vid skolbänken (jag valde att plugga en massa även efter universitetet) var jag efter sista utbildningen övertygad om att aldrig mer plugga. Jag är vetgirig och då vill jag såklart veta allt om det som intresserar mig. Nu pluggar jag inte för att få högskolepoäng. Nu ska jag lära mig så mycket jag kan om vidareutbildning av Gant. Mwohaha, den uppgiften lär bli både diger och dyr :/Jag måste såklart ta hjälp i ridningen av någon som är mycket duktigare än jag och det är där den dyra biten kommer in. Teorin bakom däremot, den ska jag läsa på tills jag kan rabbla den i sömnen!

Och varför är det så viktigt? Jo, för att det är så jag kommunicerar med min häst.
Jag kikar på målen för höstens träning och önskar innerligt att Gant har haft sommarlov klart snart så vi kan dra igång igen. Nog för att det är mysigt att bara pyssla om honom och mysa men nu börjar jag bli riktigt sugen på att återuppta träningen :)

Ser fram emot en spännande höst med konditionsträning i form av uteritter, träningar med både dressyr och hoppning. Sen ska vi såklart longera och bli bättre på tömkörning också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar