onsdag 27 april 2016

Hur stor påverkan har sadeln på hästen egentligen?

Jädrigt stor!
Idag kom det ut en sadelinpassare till stallet och jag passade på att kolla upp Gants Santa Cruz Roxette som vi köpte för ett år sedan.  Jag har misstänkt att den inte passar så bra längre eftersom Gant vuxit och musklat på sig.

Han har kort, rund rygg med lång manke. Inte helt enkelt att hitta något som satt bra men när en Lippo Leia (islandsmodell) las på var det som att rida en annan häst. För första gången KÄNDE jag hur hans bakben plötsligt arbetade! Han gick hur fint som helst...

Sadeln går loss på 14 000:- så nu söker jag sponsorer 😂. Skämt åsido, en sprillans ny blir det inte utan jag ska leta begagnad.
Jag köpte en Mattes correction pad som vi kan ha under Santa Cruzen under tiden, correction för att den behöver höjas i fram.

Sadlar, säger jag bara...suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar