måndag 11 april 2016

Men vad fan...sadelpadsdjungel!

Gant vilar idag och jag funderar över vad tusan jag ska göra med dressyrsadeln. Den provades ut till honom för ca ett år sen men nu har han såklart muskulat om sig så att sadelskrället inte riktigt passar längre. Nu är sadeln plötsligt för VID 😭. Vi älskar ju vår Santa Cruz dressyrsadel! Ok, visst. Det går ju att byta ner sig en bomvidd men Gant verkar ligga mitt emellan. Suck. När osteopaten var ute sist sa hon att det är mycket möjligt att Gant kommer kräva nuvarande bomvidd igen när han musklat på sig ytterligare och det gör ju saken ännu svårare. Byta till smalare för att byta upp oss igen?!
Osteopaten tipsade ju om en fjärilspad i fram och det har i och för sig funkat bra men jag gillar verkligen inte att ha den direkt mot pälsen - och inte heller att ha den mellan schabraket och sadeln (blev ett jädra meck). Så nu funderar jag över andra alternativ som kan funka. Fårskinnspad? Korrektionspad (för att bygga upp lite i fram)? Eller typ Ogivly-pad?
Inte nog med sadelproblem, nu är det dessutom svårt att veta vad tusan som är bäst i situationen att ha UNDER sadeln...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar