måndag 29 augusti 2016

Fan, skit och helvete! (Ursäkta)

Sorry för de fina orden men nu är jag riktigt less! Idag fick samtliga inackorderingar uppsägning av stallplatsen på mailen. Jättekul. Inte för att vi alla är slarviga dumskallar utan för att de som har samarbetsavtal med vårat stall och vars personal sköter allt har sagt upp samarbetet. Kan ju misstänka att lönsamheten sviktat...

Vi är alla kallade till stallmöte imorgon för att få höra om alternativa lösningar. De stavas nog dessvärre "kollektivstall". Jag vill inte stå i ett kollektiv, jag hatar att behöva lägga tid på annat än min häst. Jag hatar utsläpp och insläpp när man ska släpa ett antal hästar in och ut i ur och skur. Täcken ska bytas och benskydd tas bort och kanske sättas på. Det är bara inte min grej, jag vill lägga min tid på VÅR häst. Samtidigt trivs både vi och Gant huuuur bra som helst och vi vill verkligen inte flytta honom igen.

Men nu ska jag inte måla fan på väggen ännu. Efter mötet imorgon kanske det känns bättre än någonsin 😉


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar