torsdag 11 augusti 2016

Hitta hästens form

Trägen vinner, som man brukar säga. Efter gårdagens ridpass var jag överlycklig och roade mig med att tramsa runt i ridhuset med segertecken. Löjligt. Eller? Inte för mig! Jag var SÅ tvungen att få utlopp för min glädje. Efter det rejäla bakslaget vi upplevde efter att ha tränat med inspänningstyglar var det "back to basics" som gällde.

Gant kikade efter stjärnorna som aldrig förr, ryggen var så sänkt att magen nästan nuddade underlaget i ridhuset och han snubblade runt som ett resultat av att det var omöjligt att få igång bakkärran på honom. Jag trodde det skulle ta flera veckor innan Gant hittade tillbaka till förtroendet för bettet.

Men än en gång överraskar den lilla ponnyn (ok, han är 148 i mankhöjd...).
Rätt var det var hittade jag de knappar jag letat efter så länge och vi tog oss runt på diverse vägar i både skritt och trav I FIN FORM! Det var banne mig inte igår det gick att få till det i traven. När vi lämnade stallet kände jag en stark längtan tillbaka. Jag vill träna vidare😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar