söndag 28 juni 2015

Gants familj växer (tyvärr...)

Gants SHV-familj växer så det knakar. Det är så tråkigt att se men nu är det hela 7 hästar som står i SHV's akuthem och väntar på fodervärdar. Nu söker de någon som bryr sig, tycker om och tar hand om den.
Jag kunde väl aldrig tro att jag skulle hitta min bästa kompis och tillika själsfrände via Svenska Hästars Värn. Men som ni vet var det precis det som hände. Om du funderar på ny häst, ge dessa individer en chans! Kanske hittar du din nya kompis bland någon av de här 7: http://www.shv.org/index.php/ny-meny-vara-hastar/ny-meny-lediga-foderhastar

Igår hade vi en mysdag med Gant. Det blev en barbacka uteritt med lillmatte på ryggen. Gant fick också nöjet att äta en hel del gräs under vår lilla tur ute. Så härligt att se honom njuta av livet!
Inga krav, bara vara.

Utöver det tvättade och lagade jag Gants extremt skitiga innetäcke av modell varmare. Ingen tvättmaskin i stallet och allergiker hemma gör att det blir handtvätt. 3 gånger fick jag tvätta det för att få det rent. Andra omgången såg det fortfarande ut så här:


Men när det blev klart kändes det värt mödan:




När senhöst och vinter kommer är vi redo :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar