fredag 12 juni 2015

Ahh, ett härligt återseende...

Det har varit en massa annat ivägen nu, jobb och skolavslutningar tex, så jag har inte sett Gant på 2 dagar. Nördig och blödig som jag är när det kommer till hästen som vunnit mitt hjärta kände jag mig plötsligt hel igen när jag såg honom i hagen <3

Han var måttligt glad över att bli tvingad från hagen men när vi väl påbörjade dagens träning var han ändå förvånansvärt pigg och travade på i friskt tempo.
Vi tränade på det gamla vanliga och bakdelsvändningen sitter som en smäck! Den gör vi sjukt bra med tanke på bådas våran utbildningsnivå.

Till hösten planerar vi att dra ihop en väldigt lokal dressyrtävling. Den ser jag redan fram emot. Domare är tillfrågad och har tackat ja. Nu är det bara att träna vidare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar