torsdag 18 juni 2015

Det här är ju verkligen jättekul

...eller inte. Nu snackar vi sadel igen. Hittade en perfekt Santa Cruz hoppsadel till ett mycket bra pris. Tänkte maila firman igår men gjorde det inte. Och redan på fm var den såld... Nu jädrar är det bevakning och intresseanmälan direkt som gäller!

Igår red jag Gant. Haha, han är så trött nu när han går ute dygnet runt. Han sover i stallgången när jag gör i ordning honom!  Han är iallafall relativt pigg under ridning, det kan man ju vara glad över.

Nästa steg i vår gemensamma utbildning är att boka lektion igen. Gant har en tendens att rusa in i galoppen, övergångarna trav/galopp är inte direkt tjusiga. Hm. Vi har jobbat på det själva en tid med mycket byten; trav, galopp några steg, trav igen osv men det har inte hjälp. Så nu anlitar vi proffset igen och hoppas på en massa matnyttiga tips :)
Dessutom har jag gett mig tusan på att det ska gå att sitta ned i traven. Jag har inte klarar det hittills utan suttit en halvmeter ovanför sadeln. Men igår gav jag mig den på att verkligen försöka och plocka fram min envishet. Efter att ha skumpat runt en stund gick det bättre. Jag försöker slappna av fast hela min kropp skriker: HÅLL FAST DIG FÖR ALLT DU ÄR VÄRD! Saken är den att ju mer jag spänner mig desto längre ifrån sadeln kommer jag. Inte helt lätt det här men jag antar att det bara är att kämpa på. Just för det här med skumpningen har jag redan massa övningar så det är dags för mig att lägga manken till nu.

Imorgon är det midsommar och Gant ska få vila ett par dagar, därmed inte sagt att han ska klara sig utan midsommar-morot :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar