torsdag 21 januari 2016

Är han ok eller inte?

En definitionsfråga, egentligen. Redan när jag kratsade hovarna märkte jag att han inte lyfte frambenet lika lätt och högt som igår. Gant longerades lite lätt och skritten såg fin ut. Inte helt 100 men en muskel- eller senskada blir ju knappast helt läkt på fyra dagar så jag förväntade mig inget annat. Vi testade lite trav men den var tydligen lite jobbig så vi koncentrerade oss på skritten istället.

Imorgon ska han få gå ute med sin flock igen vilket känns både skönt och nervöst. Ingen häst blir ju glad av att stå inne i sin ensamhet däremot kan jag bara hoppas att grabbarna sköter sig och inte får något ryck att rejsa tvärs igenom hagen. Men nu är det bara att testa sig fram vad Gant klarar och inte. Det är faktiskt samma sak med allt nu i början efter skadan. Vi får testa vad som fungerar och inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar