lördag 11 april 2015

Accuhorsemat, dag 4


Oj, vad dagarna går! Redan dag fyra med Accuhorsemat och idag blev det premiär för täcket, dock utan bogplattor. Jag upplevde inga svårigheter med att få täcke och ländmatta på plats, behövde justera någon gång men det var inget som störde Gant.

När täcket varit på plats en liten stund var han avslappnad:


...och när man myser är det väl helt ok att blunda en stund?


Sen är det ju så att bor man på en gård där det händer mycket måste man få kolla läget ibland, det dröjde dock inte särskilt länge innan han sänkte huvudet och fortsatte mysa i sin egen värld. 


Jag har aldrig ridit ut ensam på Gant för att han varit stirrig och skraj för det mesta. Jag upplever att Accuhorsemat gjort honom lugnare och därför drog jag iväg själv idag. Som en test för att se hur han skulle reagera. Och visst, han var väldigt tittig men hoppade inte ens åt sidan en enda gång under ridturen. 

Gant och jag fullkomligen ÄLSKAR det här täcket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar