torsdag 16 april 2015

Lymfangit och fler spritbandage

Ja, idag blev det inte mycket gjort. Tillbaka till Apoteket för att fortsätta handla alsolsprit. Jag undrar vad de tänker, jag har köpt ett par liter sammanlagt på några veckor. Hursomhelst, efter en del familjebestyr gav jag mig upp till stallet vid 19. Hämta häst, promenera med honom 20 minuter, hämta medhjälpare och sen var det dags för spritmarinad igen. Gant får ha ett spritbandage på under natten. Det såg bättre ut idag men inte bra, han haltar iallafall inte:)

Gant är av den sorten att han tror att tre ben i luften samtidigt när man står i stallgången är helt okej. Då har man ju ett kvar att balansera på! Jisses, varje gång ett bandage ska på är jag livrädd för att han ska välta. Som tur är har jag väldigt hjälpsamma personer runt mig i stallet. Idag var vi återigen 3 personer för att sätta på bandaget. Han är hur snäll som helst och man får en stark uppfattning om att han aldrig skulle sparka. Men han ska lyfta bakbenen utåt/uppåt mer än man kan tro är möjligt och är man själv är det inte helt lätt att försöka få ett bandage att sitta hjälpligt när man jobbar med ett ben som "hänger" i luften.
På väg hem funderade jag över hur lång tid det skulle ta för mig att ensam få dit ett ok bandage. Jag slutade tänka på det rätt fort.

Skada eller inte, täcket från Accuhorsemat används flitigt ändå! Gant är så kul, nu räcker det med att jag går in i täckesrummet för att han ska reagera. Han hajar till, öronen åker fram och han väntar verkligen på att få det på sig. Han älskar det!

Nu när det närmar sig helg igen får jag sån lust att rida ut! Hoppas nu bara på fint väder och att Gants bakben kan läka ihop snarast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar