tisdag 14 april 2015

Accuhorsemat, dag 5

Här händer det grejer!
Gant hade på sig AHM- täcket 30 min innan ridning idag. Vi övar på att ta oss över cavaletti- bommar då och då men jag är dålig på att se till att det blir gymnastikhoppning. Därför var det dagens plan.
Problemet jag har är att Gant taggar till till tusen så fort han ser ett hinder, haha, han vill nog bli en hoppkille innerst inne. Redan när hindren byggs och jag försöker värma upp honom har han bara (och jag menar det!) ögon för hindren. Han är dock inte så bra på att ta sig över än så länge. Hans teknik är tyvärr inte helt befintlig och det dröjde inte länge innan samtliga bommar låg på marken idag men kul hade han!

Det märks tydligt att han mår bra i kroppen, idag var han pigg som aldrig förr! Det trots att vi red i ridhuset som han egentligen är helt less på.
Han börjar bli mjukare i kroppen och idag vågade lillmatte sig på första galoppen på Gant! Hon har ju märkt förändringen på honom sen vi fick möjlighet att testa AHM- täcket och nu kände hon att det var dags. Jag kan garantera att den tjej jag såg efter första galoppen var bland den lyckligaste jag sett!

Imorgon bli det ett dressyrpass. Vi har ju planer på att starta honom i LC så snart vi kan få till en något samlad galopp så nu kör vi på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar