söndag 26 april 2015

En dag utan Gant

Idag lejde jag bort mockning och matning till förmån för familjen. Känns lite underligt och tomt att inte ens ha sett Gant idag. Jag vet ju att han har det toppen även om inte jag springer runt där, men han är ju en del av mitt liv, en finfin häst som jag har ansvar för.

Det positiva med dagen är ändå att jag fått tid att reflektera. Jag funderar över våra framgångar, det vi måste jobba vidare med och planera framåt. Kanske borde vi ta oss iväg på ett träningspass någon annan stans snart bara för att komma ut och visa Gant att han inte kommer kollapsa bara för att han kommer till en ny plats med okända hästar och människor. Eller så anlitar vi någon som kommer till oss, just för att slippa det där med transport osv. Men frågan är om det bara handlar om egen lathet eller rädsla för att inte kunna genomföra en träning på en nervig häst?
Kanske är det så att jag skulle investera i ett nytt träns med anatomiskt nackstycke? Finns så mycket att hitta på internet, har ägnat en bra stund åt att spana in marknaden:)
Här är de två jag fastnade för just idag:



Hur det än är med familjedagar så fick jag en känsla av att familjen ändå suckade inombords när jag tvunget måste besöka en ridsportaffär när vi ändå var ute och åkte. Jag hittade faktiskt flugmedel med 15% rabatt, jag menar, hur viktigt är inte det! Och yngsta dottern Frida, hon hittade en mycket praktisk ryktväska i plast som hon nödgat måste ha. Den gick ju till och med att ha som pall...

Imorgon, banne mig, ska jag susa upp till min fining direkt efter jobbet! Hoppas att dagen går fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar