onsdag 8 april 2015

Test av Accuhorsemat

Företaget Accuhorsemat skänkte tre stycken akupressurtäcken till SHV häromdagen:

Gant har fått den stora äran att testa ett av dem och vi fick det överlämnat redan ikväll!
Under tiden vi testar täcket kommer ni att kunna följa oss för att se hur det går. Som jag skrivit tidigare är ju Gant en buse som lätt drar på sig det ena efter det andra i muskelväg så jag är riktigt, riktigt glad att vi får chansen att testa täcket :)

Enligt instruktion ska man vänja hästen vid akupressur-rosorna med den löstagbara ländspikmattan först. Här förlorar vi ingen tid så jag lade på delen och behövde faktiskt säga "Aj!" ett par gånger innan jag fick det på plats hjälpligt. Jag vill ju absolut inte dra det tillrätta på honom utan lägga dit det lite snyggt och såklart lyckades jag inte direkt utan fick justera lite underifrån, utan handskar... Första gången har jag ju inte fått in tekniken men hoppas att jag bättrar mig!

Här ser ni Gant sekunderna efter att mattan kommit på plats. Något misstänksam.


Hmm, vad ÄR det där bak, egentligen?


...men ändå rätt skönt...


Efter att ha haft det på sig ca 10 minuter blev han lite otålig. Kanske började det hända något med musklerna? Lite konstigt tyckte han så jag valde att försiktigt ta bort det igen.

Tillbaka i boxen funderade han på om det möjligen fanns en morot till övers:


Imorgon är det ridning på schemat och min plan är att han ska få ha på sig ländspikmattan en stund före ridpasset. Vi får se hur det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar